Remote Office/Small Office Technical Support

This service is oriented towards international companies with small offices/remote offices located in the southern area of Latin America.

The needs of this type of sites are small and may occur randomly over time, which doesn't justify the trip expenses of an IT personnel to solve them, but may affect the user/s and the company because of the disruption of IT services. Also, the remote support of these needs may not be available depending on the issue, which may involve the hardware or software needed to provide such support.

The service provides experienced personnel not only for technical support but also to help IT HQ in different tasks like installing computers, network and printing equipments, overseeing the installation or modification of telecom services, performing surveys or auditories or any other task that may need local technical help.

Also available, a very experienced Project Manager may help IT HQ in the installation of ERP systems or infrastructure equipment, providing or following project plans, local consulting support and explaining local regulations to foreigner personnel.

The contracting is flexible. There are options for on-demand services with hourly rates or monthly services with a prearranged fee.

Please do not hesitate to contact us to discuss your needs. References from international companies are available.

Contact
Gustavo Flouret
+54 9 (11) 5314-9724
Email: gustavo@flouret.com.ar
Skype: gustavoflouret
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Soporte Técnico de Oficinas Remotas/Oficinas con personal reducido

Este servicio está orientado a compañías internacionales que tienen oficinas remotas u oficinas con personal reducido, ubicadas en el sur de Latino América.

Las necesidades de este tipo de sitios son limitadas y pueden ocurrir en forma aleatoria a lo largo del tiempo, lo que no justifica los gastos de viaje de un personal de TI, pero pueden provocar un trastorno de los servicios de TI que afecte a los negocios. También, el servicio de soporte remoto de estas necesidades puede no estar disponible dependiendo del problema en cuestión, que puede involucrar los equipos o programas necesarios para brindar dicho soporte.

El servicio ofrecido provee personal experimentado no solamente para soporte técnico sino también para ayudar al área central de TI en diferentes tareas como instalar computadoras, equipos de redes e impresión, supervisar la instalación o modificación de servicios de telecomunicaciones, realizar inspecciones, encuestas y auditorias o cualquier otra tarea que requiera ayuda técnica local.

También disponible, un muy experimentado Gerente de Proyectos puede ayudar a la implementación de sistemas ERP o equipos de infraestructura, proveyendo planes de proyecto, consultoría local y explicando regulaciones y normativas locales a personal extranjero.

Las opciones de contrato son flexibles. Se puede optar por servicios bajo demanda con tarifas horarias o servicios mensuales con tarifas mensuales.

Por favor, no dude en contactarnos para discutir sus necesidades. Tenemos disponibles referencias de compañías internacionales usando nuestros servicios.

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Gustavo Flouret
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Correo electrónico: gustavo@flouret.com.ar
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